Begrebet "at google" bliver med stor sikkerhed indskrevet i den næste udgave af den danske retskrivningsordbog.
"Alt tyder på, at det kommer med i den næste udgave af retskrivningsordbogen, som udkommer i 2011. Med mindre der sker et eller andet helt voldsomt på markedet for søgemaskiner, så kommer "at google" med," siger seniorforsker Jørgen Schack fra Dansk Sprognævn til DR Nyheder.
"Det er det eneste varemærkeudsagnsord, vi har i retskrivningsordbogen. Alle de andre varemærker er navneord. Ordet at google er faktisk temmelig exceptionelt," siger Jørgen Schack til DR.
Beslutningen understreger at Google i dag er den mest populære dør ud til den virtuelle verden.
Med syv milliarder søgninger på månedlig basis har søgemastodonten sat sig på godt 60 procent af det internationale søgemarked.
Verdens stærkeste varemærke
På ti år har Google udviklet sig til at være verdens stærkeste varemærke.
Ifølge en analyse fra analyseinstituttet Millward Brown står firmaet stærke end koncerner som Coca Cola og konkurrenten Microsoft.
Brand-værdien blev i april 2008 anslået til at være mere end 400 milliarder kroner værd.
Google-navnet står i dag så stærkt i brugernes bevidsthed, at selve det at søge på nettet er at Google.
Det anerkender Dansk Sprognævn nu ved at optage ordet "google" i den næste ordbog som et officielt dansk ord.