Artikel top billede

It-brugere kæmper med email-arkivering

Medarbejdere arkiverer ikke deres email ordentligt, fordi de ofte har for travlt eller er usikre på deres it-evner, viser en undersøgelse.

Computerworld News Service: Mere end 75 procent af de adspurgte medarbejdere i en ny undersøgeæse har ikke fået vejledning i krav og metoder til arkivering af email

Mere end en tredjedel meddeler, at deres virksomhed ikke har en email-poltik.

En tredjedel af de 260 adspurgte medarbejderne har mistet vigtige elektroniske dokumenter og har aldrig gendannet dem.

Mere end halvdelen mener, at email-arkivering er for tidskrævende, mens 30 procent finder det kompliceret eller upålideligt.

41 procent af respondenterne beholder filerne som vedhæftninger i e-mail, og kun halvdelen har en påtvunget grænse for storage-plads til deres mail.

Over en fjerdedel gemmer filerne på virksomhedens system, mens 28 procent gemmer dem på deres harddisk.

Presset koster mange penge

GFT Inboxx, der står bag undersøgelsen, mener, at manglen på arkivering af email betyder, at mange virksomheder risikerer at overtræde myndighedskrav og derudover lægger et dyrt pres på deres mailservere.

Virksomhedens direktør, Juergen Obermann, siger, at resultaterne tyder på en af to ting; at mange virksomheder stadig har en afslappet holdning til arkivering af informationer og administration af email, eller at de ikke kommunikerer reglerne ud til medarbejderne og dermed ikke kontrollerer personalets brug af email og arkivering af kritiske informationer."

Virksomhederne risikerer at miste en stor mængde data," advarer Juergen Obermann.

Han tilføjer, at intet har større værdi for en virksomhed end evnen til hurtigt og troværdigt at gøre rede for et projekt eller en proces.

Hvis vigtige informationer går tabt, og kommunikationskæder brydes, er det umuligt for virksomhedens at få et fyldestgørende overblik over en situation - og det betyder, at fejl er uundgåelige."

Oversat af Mille Bindslev




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere