Artikel top billede

It-brugere kæmper med email-arkivering

Medarbejdere arkiverer ikke deres email ordentligt, fordi de ofte har for travlt eller er usikre på deres it-evner, viser en undersøgelse.

Computerworld News Service: Mere end 75 procent af de adspurgte medarbejdere i en ny undersøgeæse har ikke fået vejledning i krav og metoder til arkivering af email

Mere end en tredjedel meddeler, at deres virksomhed ikke har en email-poltik.

En tredjedel af de 260 adspurgte medarbejderne har mistet vigtige elektroniske dokumenter og har aldrig gendannet dem.

Mere end halvdelen mener, at email-arkivering er for tidskrævende, mens 30 procent finder det kompliceret eller upålideligt.

41 procent af respondenterne beholder filerne som vedhæftninger i e-mail, og kun halvdelen har en påtvunget grænse for storage-plads til deres mail.

Over en fjerdedel gemmer filerne på virksomhedens system, mens 28 procent gemmer dem på deres harddisk.

Presset koster mange penge

GFT Inboxx, der står bag undersøgelsen, mener, at manglen på arkivering af email betyder, at mange virksomheder risikerer at overtræde myndighedskrav og derudover lægger et dyrt pres på deres mailservere.

Virksomhedens direktør, Juergen Obermann, siger, at resultaterne tyder på en af to ting; at mange virksomheder stadig har en afslappet holdning til arkivering af informationer og administration af email, eller at de ikke kommunikerer reglerne ud til medarbejderne og dermed ikke kontrollerer personalets brug af email og arkivering af kritiske informationer."

Virksomhederne risikerer at miste en stor mængde data," advarer Juergen Obermann.

Han tilføjer, at intet har større værdi for en virksomhed end evnen til hurtigt og troværdigt at gøre rede for et projekt eller en proces.

Hvis vigtige informationer går tabt, og kommunikationskæder brydes, er det umuligt for virksomhedens at få et fyldestgørende overblik over en situation - og det betyder, at fejl er uundgåelige."

Oversat af Mille Bindslev




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
BI Excellence Day 2025

Kom og få indsigt i, hvordan du kan arbejde målrettet og struktureret med BI, så din virksomhed bliver i stand til at tage hurtige og datadrevne beslutninger, der understøtter din virksomheds strategi. Netværk og del erfaringer med ligesindede og mød eksperter, der kan give viden om de nyeste tendenser, og hvordan du gør brug af disse uden at gå på kompromis med compliance.

30. april 2025 | Læs mere


Cyber Briefing: Geopolitik og cloud

Private vs. public cloud - hybride løsninger der sikrer kritiske data. Overvejer din organisation at vende de amerikanske cloud-giganter i ryggen set i lyset af den geopolitiske situation? Vi dykker ned i en dugfrisk rapport og diskuterer mulighederne for en "Plan B".

05. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

06. maj 2025 | Læs mere