- Til bloggere, web 2.0 folk og alle andre!
Sådan skriver webhotellet Gigahost om sig selv på firmaets hjemmeside.
Selv er de dog ikke meget for hverken at skrive blogs eller kommunikere.
Det har flere brugere i løbet af de sidste dage måttet sande, efter at deres hjemmesider pludselig ikke virkede.
Data også væk
En kunde, Ricco Madsen, fortæller til Computerworld, at han fandt ud af, at der var noget galt, da hans hjemmeside pludselig var utilgængelig.
Men det var ikke kun siden, der var utilgængelig. Al data var også væk.
Det lykkedes ham dog at genoprette sine data, men det betød tabt arbejdstid.
"Jeg brugte et subdomæne til udvikling på en hjemmeside. Nedbruddet satte mig to dage tilbage, og jeg havde jo en deadline, jeg skulle overholde," siger han.
Der skulle dog en længere samtale med en supporter til, før der kom skred i tingene og siden atter var oppe at stå.
På Gigahosts hjemmeside fremgik nemlig kun sparsom information. Det er Ricco Madsen ikke tilfreds med.
"Jeg synes, de har håndteret det utroligt dårligt. Den eneste feedback, vi har fået, er den allerførste tilbagemelding, der ligger på deres kontrolpanel. Den er så ikke opdateret siden," siger han.
Markedsføring uden indhold
Han mener, Gigahost skulle gøre mere for at informere kunderne. Ikke mindst i lyset af¨deres egen markedsføring.
"De profilerer sig på at være web 2.0 og wordpress-kultur. Så er det mærkeligt, at de ikke har mere feedback, end de har. De har i hvert fald i mine øjne tidligere haft en status af åbenhed, men det er sat noget tilbage efter det her," siger han.
Computerworld har tidligere skrevet om Gigahost. Tilbage i januar var firmaets kunder nemlig udsat for et lignende nedbrud, hvor de mistede deres indeks-html-filer. Dengang lykkedes det ikke selskabet at genskabe alle de tabte data og kunderne var overladt til deres egen backup.
Computerworld ville gerne have haft en kommentar fra Gigahost, men firmaet tager ikke telefonen.
Det er derfor uklart, hvor mange brugere, der er ramt af nedbruddet. Et kig på denne blog fortæller dog, at Ricco Madsen ikke er den eneste.
Selskabet er imidlertid ikke nogen sværvægter i branchen.
Sidste år havde Gigahost et overskud på knapt 100.000 kroner med en omsætning på tæt ved en halv million.