139 millioner kroner. Så mange penge tabte Dansk Bredbånd sidste år.
Den nye aftale med BOXdanmark kan derfor vise sig at være netop det, der skal redde Dansk Bredbånd.
For Michael Buchholz, driftsdirektør i Dansk Bredbånd, var der da heller ikke megen tvivl om, at BOXdanmark var den rigtige partner at indgå samarbejde med.
"Dansk Bredbånd har en teknisk kapacitet og erfaring udover det sædvanlige. Den vil vi gerne dele med BOXdanmark, som lige præcis efterspørger den kompetence. Derfor var matchen mellem vores selskaber helt oplagt," siger han.
Vil mænge sig med de store
For tiden er det primært de to store udbydere TDC og Telia Stofa, der deler markedet for kabel-tv mellem sig.
Det håber den nye konstellation at kunne ændre på.
Med et anslået potentiale på op mod 200.000 nye kunder er satsningen stor, og driftsdirektør Michael Buchholz er ikke i tvivl om, at det nye partnerskab kan tilbyde noget, som landets antenneforeninger efterspørger.
"Vi ser et marked på 300 antenneforeninger, hvoraf omkring 30 procent er uafhængige. De har haft brug for en partner, som er BOXdanmark i samarbejde med Dansk Bredbånd, og vi kan løfte opgaven.
Vi kan stille en teknologi til rådighed for antenneforeningerne, uden at de skal ud og lave store investeringer og lange bindinger. Det er dér værdien ligger," siger Michael Buchholz .