Fra på mandag bliver det muligt at købe taletid hos selskabet Coop Mobil, hvis du kommer forbi en af Coop Danmarks mere end 800 dagligvarebutikker.
Koncernen satser nemlig på at kunne etablere sig bredt, via butikkerne, og tilbyde sine kunder mobilabonnementer direkte ved kasse 1.
Genkendelse
Styrken bag Coops tiltag skal være de mange butikker, og det at folk allerede kender til mærket og ved, hvad det står for.
"Vi tror på, at vi kan skabe endnu større loyalitet, samt fordele for vores kunder og medlemmer. Samtidig er det os der kontrollerer produktet og dets vilkår, så vi kan skabe trafik i vores butikker, når vi vil," siger Jesper Faurholdt, nonfood-direktør i Coop Danmark.
Konceptet er set før i både ind- og udland fra Dansk Supermarkeds Mobilligt mærke til Aldis AldiTalk.
Tror på tilgængelighed
Selvom der allerede eksisterer mange lavpris mobilselskaber, mener Jesper Faurholdt godt, at Coop kan være med.
Han nævner tilgængelighed og genkendelighed som store fordele.
"Produktet er godt, nemt og et billigt alternativ til de eksisterende udbydere. Kunden vil altid have en optankningsmulighed i nærheden, og så tror vi på, at troværdigheden omkring Coop vil få kunderne til at vælge os frem for andre," fortæller Jesper Faurholdt.
Betaling per sekund
Modsat andre taletidskort skal Coop Mobils kunder betale for forbruget i sekunder frem for minutter. Optankning skal foregå direkte i butikken ved at købe kuponer eller direkte ved kassen.
Coop Mobil lanceres med et særligt introduktionstilbud, hvor kunder kan købe en startpakke med taletid for 100 kroner til en pris på 10 kroner.