Yahoo sagde nej til annonce-milliarder, da søgemaskinen i lørdags takkede nej til et forhøjet tilbud fra Microsoft og skarpretter-investoren Carl Icahn.
Microsoft og Icahn forhøjede den pris, som de ville betale for eksklusivretten til Yahoos annonceindtægter.
Microsoft og Icahn tilbød denne gang en årlig sum på 10,8 milliarder kroner alene for retten til Yahoos reklame-indtægter i de kommende fem år.
Aftalen kunne forlænges med yderligere fem år. Det skrivers nyhedsbureauet Reuters.
Tidligere har Microsoft forsøgt at erhverve sig en 10-årig eksklusiv ret til Yahoos reklameindtægter. Men Microsoft kunne på det tidspunkt kun tilbyde Yahoo økonomiske garantier for de første tre år af aftalen, skriver Reuters.
Latterligt tilbud
Ifølge BBC fik Yahoo blot 24 timer til at overveje det nye tilbud, og der var ingen mulighed for yderligere forhandlinger.
Ifølge Yahoos bestyrelsesformand, Roy Bostock, var vilkårene helt uacceptable for Yahoos aktionærer.
"Det er latterligt at tro, at vores bestyrelse vil takke ja til sådan et tilbud. Denne underlige og opportunistisk alliance mellem Microsoft og Carl Icahn tjener alt andet end Yahoo-aktionærernes interesser," meddeler Roy Bostock i en pressemeddelelse.
Siden Microsofts sidste opkøbsforsøg har Yahoo valgt at tegne en ikke-eksklusiv annonceaftale med Google, der stiller Yahoo en årlig indtægt på 800 millioner dollars i udsigt.
Carl Icahn ejer i øjeblikket cirka fem procent af aktierne i Yahoo.