Computerworld News Service: Ebay inkluderer for første gang tredjeparts-applikationer i Selling Manager, et værktøj sælgere bruger til at administrere deres varer på Ebay.
”Vi tager vores open application development platform et skridt videre,” fotæller Max Mancini, eBays leder af mobile platform and distuptive innovation.
Selling Manager er det mest populære værktøj blandt handlende på eBay, men indtil videre har det kun indeholdt virksomhedens egne applikationer.
Men nu anerkender eBay, at virksomheden ikke kan udvide værktøjets funktioner på egen hånd i et omfang, der tilfredsstiller brugernes krav, fortæller Max Mancini.
Ebay mener, at man ved at gøre Selling Manager til en åben platform, kan forbedre synligheden af tredjeparts-applikationer til gavn for både de udviklere, der laver dem og de sælgere, der kommer til at bruge dem.
Spørgsmål om pris
Sælgerne vil få adgang til en oversigt over alle applikationerne, hvor de kan browse og søge efter værktøjer og applikationer, der kan hjælpe dem med deres forretninger på eBay.
Derudover vil eBay, baseret på deres viden om sælgerne, sende dem relevante reklamer om værktøjer og applikationer.
Max Mancini kommer med et hypotetisk eksempel på en sælger, der sælger sin vare nummer 10.000 og derefter får tilsendt en reklame for en CRM-applikation.
Ebay har endnu ikke besluttet, om udviklerne skal betale for at få deres applikationer markedsført via det nye system.
Det er stadig tidligt i udviklingen af systemet, og eBay tager stilling til specifikke problemstillinger senere baseret på feedback fra udviklerne, fortæller Max Mancini.
Ebay forsøger at hjælpe eksterne udviklere med at markedsføre deres applikationer mere effektivt ved at give dem mere direkte og målrettet adgang til den type professionelle sælger, der typisk bruger Selling Manager, fortæller Max Mancini.
”Det, udviklerne efterspørger mest, er hjælp til at reklamere for deres applikationer over for sælgerne,” siger han.
Oversat af Mille Bindslev