Artikel top billede

Google og Yahoo knytter tætte bånd med ny aftale

Google og Yahoo knytter tætte bånd med en intensiv annonce-aftale. Microsoft presses ud på sidelinien.

Computerworld News Service: Få timer efter, at Yahoo meddelte, at selskabet havde afsluttet drøftelser om et muligt kapitalindskud fra Microsoft, har Yahoo løftet sløret for en aftale med Microsofts ærkerival Google om at køre en del af Google reklamer sammen med Yahoos søgeresultater.

Aftalen forener Googles og Yahoos annonce-forretninger og sætter Microsoft et godt stykke tilbage i selskabets bestræbelser om at købe hele eller dele af Yahoo.

Det skulle i givet fald styrke Microsofts egen online-forretning, så Microsoft ville blive bedre rustet til at konkurrere med Google.

Yahoo meddeler, at selskabet forventer at generere et cash flow på driften på mellem 1,2 milliarder og 2,2 milliarder kroner i løbet af de første 12 måneder.

Det betyder, at selskabet forventer et omsætnings-potentiale på omkring fire milliarder kroner.

Aftalen kører indtil videre i fire år med mulighed for, at Yahoo kan forlænge den yderligere seks år.

”Nu er det tid til at rykke,” siger Jerry Yang, Yahoo-stifter og topchef for selskabet.

”Vi tror, at denne aftale med Google kan hjælpe os til at komme videre ved at styrke vores konkurrence-situation og give os gode økonomiske vilkår,” siger han.

Aftalen gælder alene i USA og Canada og er ikke ekslusiv. Det betyder, at Yahoo også fremover kan indgå aftaler med andre selskaber, ligesom selskabet kan fortsætte med at sælge annoncer fra selskabets egen platform.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere