Software-giganten Microsoft barsler med et socialt netværkssystem, der skal benyttes til internt brug i virksomheder.
Netværket hedder Townsquare og skal fungere som et web 2.0 intranet, hvor man kan finde nyheder, feeds og andet indhold om sine kolleger.
Townsquare minder i sine funktioner og design i høj grad om det populære sociale netværk Facebook, som Microsoft i 2007 hældte godt en milliard kroner i for at sidde på 1,6 procent på Facebook.
Microsoft har testet
Det sociale netværk er stablet på benene på foranledning af de udviklingsafdelinger, der arbejder med SharePoint og Office-suiten.
Townsquare har allerede haft sin debut internt hos Microsoft, hvor 8.000 medarbejdere siden januar har testet pakken.
Endnu har Microsoft ikke løftet sløret for prototypen på Townsquare, men det forventes at ske på morgendagens Enterprise 2.0 konference i Boston.
Selv om Microsoft indtil videre har haft svært ved at omsætte sin desktop-dominans til den fagre, nye online-verden, er der på nuværende tidspunkt ikke planer om at lancere Townsquare på world wide web.