Computerworld News Service: Carl Icahn og Yahoos bestyrelse krydser fortsat klinger, og Carl Icahn øger sit pres på Yahoo for at få selskabet til at indgå en aftale med Microsoft.
Han forlanger, at selskabet tilbyder sig selv til Microsoft for lidt mere end 34 dollar per aktie.
I et brev, som Carl Icahn fredag sendte til Yahoo-formand Roy Bostock, skriver han, at Yahoo omgående bør droppe selskabets flyverskjul og i stedet offentligt foreslå at sælge selskabet til Microsoft for i alt omkring 243 milliarder kroner.
Brevet findes på Wall Street Journals hjemmeside og kan læses her
25 milliarder kroner dyrere
Det samlede beløb er omkring fem milliarder kroner højere end Microsofts første tilbud, der blev stillet 1. februar.
Samtidig er det hele 10 milliarder kroner mere end det seneste tilbud fra Microsoft, der blev smidt på bordet umiddelbart inden, Microsoft i begyndelsen af sidste måned trak sit tilbud tilbage.
”Efter min mening vurderer Microsoft, at I aldrig vil sælge hele selskabet i en venligtsindet handel,” skriver Carl Icahn i brevet.
”Så hvorfor holder I ikke bare op med at undgå emnet? I stedet bør I offentligt foreslå at sælge hele selskabet til Microsoft for 34,375 dollar per aktie og samtidig love, at I vil samarbejde helt og aldeles,” skriver han.
Yahoos svar er faldet omgående. Selskabet beskylder Carl Icahn for ikke at have en ”troværdig plan for driften af Yahoo.” Selskabet kalder hans krav for meget ”dårlig rådgivning”.
”Vi mener, at Carl Icahns forslag om at droppe vores nuværende planer vil være destabiliserende for Yahoo, og at det helt klart ikke vil være i aktionærernes interesse,” lyder det fra Microsoft.
Yahoo tilføjer desuden, at selskabet fortsat er åbent over for enhver transaktion – ”inklusive et salg til Microsoft, hvis det er i aktionærernes interesse.”
Det er fortsat ikke klart, om Microsoft stadig er interesseret i at købe hele Yahoo.
Microsofts seneste udmelding i sagen fra 18. maj fastslår nemlig, at selskabet fremover vil arbejde videre med en plan om at købe dele af, men ikke hele, Yahoo.