Tilbage til artiklen: Fem ting at overveje før man vælger SAP.
Historisk set har SAP givet sin ERP produkt-linie en overhaling hvert femte år.
Kunderne har ofte stået over for en svær beslutning, når et nyt produkt er blivet frigivet.
Efter nogen tid har SAP dog ændret strategi og tilbyder nu en lettere implementeringsmulighed, og det er nu muligt for kunderne at installere forbedringer hver 12. måned uden merpris.
"I stedet for at frigive store bunker af forbedringer hvert femte år, har SAP nu bevæget sig hen imod, hvad virksomheden kalder en "kontinuerlig innovations-strategi"," forklarer Shepherd.
Inden SAP begyndte på at udsende flere mindre opgraderinger i oktober 2005, var kunderne plaget af beslutningen om, hvorvidt de skulle installere opdateringer, der var både forstyrrende, dyre og tidskrævende.
I dag kan de beslutte, om de vil installere forbedringerne eller fortsætte med deres nuværende installation.
Samtidig ved de med sikkerhed, at der kun går 12 måneder, inden den næste opdatering kommer. Det skaber tryghed hos brugerne.
Disse opdateringer er ikke nær så forstyrrende, som de tidligere var, men de kræver dog en anderledes tilgang.
Det er ofte bruger-grupper, der tager beslutningen om, hvilke funktioner der skal aktiveres frem for den traditionelle løsning, hvor det er it-afdelingen, der tager beslutningen.
"Det vil kræve en del testning og træning, men det er ingenting i forhold til den månedlange og besværlige traditionelle opdatering," skriver Shepherd i rapporten.
Tilbage til artiklen: Fem ting at overveje før man vælger SAP.