Computerworld News Service: Selv om Yahoo-chef Jerry Yang stadig holder en dør på klem for at Microsoft kan vende tilbage med et lukrativt tilbud på selskabet, er det slut for altid.
Sådan lyder den kontante melding fra Microsoft, der i lørdags trak sit tilbud på Yahoo på godt 200 milliarder kroner tilbage efter tre måneders heftig polemik og modstand fra Yahoos ledelse.
Microsoft har lukket bogen og fokuserer nu på at komme videre, lyder meldingen fra Brian Hall, direktør i Windows Live Business Group.
”Vi har masser af muligheder for at vokse organisk. Det er klart, at Yahoo kunne have accellereret udviklingen, men nu har vi trukket tilbuddet tilbage og er kommet videre. Nu fokuserer vi på at vokse så hurtigt som muligt på en organisk måde,” siger han.
Han fastholder, at Microsoft har fremlagt et meget attraktivt tilbud til Yahoo.
”Vi mener, at det var den rigtige vurdering og meget rimelig vurdering. Men nu fokuserer på at drive forretning, opbygge vores globale ekspansion og søgeforretning og en række andre ting. Vi er helt på vej væk fra Yahoo-diskussionen, siger han.
Brian Hall er ikke i tvivl om, at søge-området fortsat er i sin vorden.
”Det er helt sikkert, at vi kan vinde markedsandele på søgområdet. Det er klart, at Google står i en stærk position, men vi tror, at der fortsat er mange muligheder,” siger han.
Han peger på, at mange søgninger efter Microsofts mening ikke får ordentlige resultater, og at søgemaskinerne generelt kan forbedres meget.
Oversat af Dan Jensen