Dansk Internet Selskab, der blev købt ud af Schultz-koncernen i 2006, fordobler overskuddet på en afbalancering af offentlige og private kunder.
"Hvor vi tidligere udelukkende leverede intranetløsninger til staten, har vi i dag har vi fået en solid balance mellem offentlige og private kunder," siger Lasse Morell, administrerende direktør, Dansk Internet Selskab.
Antallet af medarbejdere er steget fra 18 ansatte i 2005 til 55 i dag, og også kundetilgangen er til at få øje på. Alene sidste år kom der godt 50 nye kunder til hovedsagelig inden for den private sektor, hvor selskabet har føjet ISS Danmark, Vestas og Coop til kundelisten.
Fra minus til millionoverskud
Virksomheden, der leverer hjemmesider og intranetløsninger, har på to år tredoblet antallet af medarbejdere og vendt underskud til overskud. I 2007 lykkedes det at øge omsætningen med 70 procent til 34 millioner kroner.
Selv om fremgangen har været upåklagelig i 2007, har Dansk Internet Selskab også måtte tåle en økonomisk ørefigen.
"Vores strategi er, at vores løbende overskud investeres i fortsat vækst. I 2007 betød det blandt andet en satsning på det svenske marked, hvor vi etablerede et nyt selskab. Allerede efter kort tid kunne vi konstatere, at en række af de forudsætninger, vi havde opstillet for en rentabel virksomhed, ikke blev indfriet. Vi valgte derfor at trække os. Det har betydet et tab på mere end 500.000 kroner," siger Lasse Morell.
Fra et til mange produkter
Fra at have været en lille virksomhed med kun et produkt på hylden tilbyder Dansk Internet Selskab i dag hele paletten af webhus-ydelser.
"På trods af store investeringer har vi haft overskud på vores drift. Omsætningen steg med 70 procent, mens resultatet før skat steg med 85 procent til 2,4 millioner kroner," siger Lasse Morell, som forventer, at 2008 vil bringe en vækst på cirka 20 procent.
Dansk Internet Selskab blev etableret 1995. I perioden 2000-2005 var virksomheden ejet af Schultz-koncernen, indtil den nuværende ledelse købte virksomheden fri i 2006.