Endnu en gang kan de danske internetmedier indkassere en voldsom vækst i omsætningen på online-annoncer.
Omsætningen rundede i 2007 nemlig de 2,5 milliarder kroner.
”En samlet omsætning på 2,5 milliarder kroner viser, at nettet nu er blevet fast inventar på alle virksomheders mediaplaner,” skriver Christian Peytz, formand for FDIM i pressemeddelelsen fra foreningen.
2008 var året, hvor online-medierne for alvor sneg sig ind på avisernes annonceomsætning, og i FDIM forventer man at komme op på siden af de trykte avisers omsætning i løbet af 2008.
”Det er svært at spå om fremtiden, men et bud fra FDIM's side er, at vi når 2008 gøres op, når en samlet vækst på omkring 20 procent i forhold til 2007,” lyder det fra Christian Peytz.
De optimistiske toner kommer op mod en økonomisk nedgangsperiode, hvor annoncørerne generelt skærer ned på budgetterne. Dog ikke på online-annonceringen, hvis den danske udvikling ellers følger tendensen i udlandet.