Artikel top billede

Danske firmaer vil have net-annoncer som aldrig før

Omsætningen i annoncer på danske online-medier nåede i 2007 2,5 milliarder kroner - en vækst på 39 procent i forhold til året før.

Endnu en gang kan de danske internetmedier indkassere en voldsom vækst i omsætningen på online-annoncer.

Omsætningen rundede i 2007 nemlig de 2,5 milliarder kroner.

”En samlet omsætning på 2,5 milliarder kroner viser, at nettet nu er blevet fast inventar på alle virksomheders mediaplaner,” skriver Christian Peytz, formand for FDIM i pressemeddelelsen fra foreningen.

2008 var året, hvor online-medierne for alvor sneg sig ind på avisernes annonceomsætning, og i FDIM forventer man at komme op på siden af de trykte avisers omsætning i løbet af 2008.

”Det er svært at spå om fremtiden, men et bud fra FDIM's side er, at vi når 2008 gøres op, når en samlet vækst på omkring 20 procent i forhold til 2007,” lyder det fra Christian Peytz.

De optimistiske toner kommer op mod en økonomisk nedgangsperiode, hvor annoncørerne generelt skærer ned på budgetterne. Dog ikke på online-annonceringen, hvis den danske udvikling ellers følger tendensen i udlandet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere