Artikel top billede

Vækst i online reklamer trods økonomisk krise

Selv om erhvervslivet skærer ned på marketingbudgetterne, viser markedet for online reklamer vækst. FDIM forventer fortsat vækst.

Når krisen kradser som nu, er marketingbudgetterne noget af det første, der får en tur med ragekniven.

Denne gang er heller ikke nogen undtagelse. Dog med den vigtige tilføjelse, at væksten i online reklamer fortsætter.

Det er tendensen for det store britiske marked ifølge The Financial Times. Ifølge en analyse fra konsulenthuset Bellweather steg online marketing med hele 21 procent i 2007.

Og i Danmark kan Jon Lund, direktør for Foreningen af Danske Internet Medier (FDIM) genkende den samme tendens.

"Jeg har ikke set nogen tegn på nedgang i markedet herhjemme," siger han.

Vækst, vækst og atter vækst

I løbet af de nærmeste dage kommer FDIM med de sidste nye tal for omsætningen for hele 2007. Og selvom Jon Lund ikke vil løfte sløret for de nye tal før tid, vil de udvise en markant vækst i forhold til året før.

"Forventningen er, som vi tidligere har sagt, en omsætning for 2007 på cirka 2,5 milliarder kroner. Og det er en betydelig vækst i forhold til 2006, der lå på 1,8 milliarder kroner," siger Jon Lund.

I tredje kvartal af 2007 var der et svagt fald i omsætningen, men set over de sidste tre år, har udviklingen været en konstant vækst i omsætningstallene for FDIMs medlemmer.

Umiddelbart har Jon Lund ikke nogle prognoser for omsætningen i 2008, men han peger på, at online tager stadigt mere omsætning fra øvrige medieplatforme.

"Når der begynder at komme færre penge på marketingbudgetterne, så kigger de måske mere på effekten af deres kampagner end før. Og på online platformen kan de måle en større effekt end på de traditionelle medier. Men det er vi meget klogere til næste år," siger Jon Lund.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere