Artikel top billede

”Innovative, digitale produkter fra udviklere over hele verden bør være tilgængelige for alle. Alle der tilfører værdi til produkterne, skal have deres retfærdige del," siger RedAntennas marketingdirektør, Claus R. Hebor.

Edison: Fælles markedsplads for digitalt indhold

En fair fordeling, gennemsigtighed og brugervenlighed er hjørnesten i online markedspladsen for digitalt indhold, RedAntenna, som er udviklet er det First North-noterede selskab, Wannakey.

Se Edison-finalistens præsentationsvideo

Det First North-noterede selskab Wannakey har udviklet online markedspladspladsen RedAntenna.

RedAntenna er en webservice, der gør det muligt for producenter af digitalt indhold at tjene penge på deres medieprodukter i form af video, film, musik, spil og software.

Ideen er at matche disse producenter med forhandlerwebsites, der har adgang til kunder over hele verden.

Tjenesten er henvendt til både private og professionelle og lanceres i det første halvår af 2008.

Både producenter og webmastere vil tjene på RedAntenna-konceptet, som giver mindre og uafhængige medieproducenter mulighed for at opnå samme rækkevidde som internationale mediegiganter.

”Den digitale markedsplads giver ejere af hjemmesider, webmasters og andre webudgivere en ikke-annoncebåret indtjeningsmulighed, og kunderne får flere valgmuligheder end mainstream-medier tilbyder,” forklarer marketingdirektør Claus R. Hebor.

Muligvis milliarder af US-dollars

Han beskriver RedAntenna som ægte Web 2.0, hvor det er brugerne, der har kontrollen over at udnytte konceptet til deres forretningsmuligheder.

”Vi leverer platformen, de udnytter den efter deres ønsker, og alle tjener på det,” siger Claus R. Hebor.

RedAntennas egen indtjening baserer sig på en syv procents provision per handel.

Wannakey forventer en omsætning i 2008 på godt 25 millioner dollars og en indtjening på cirka 1,4 milloner dollars.

”Potentialet kan være milliarder af dollars, men vi tør ikke estimere det,” siger Claus R. Hebor.

Alle transaktioner håndteres af patentanmeldt teknologi, der automatisk sikrer licensrettigheder, fordeling af indtægter og indeholder platformen til udveksling, distribution, marketing og salg af digitale produkter.

Se Edison-finalistens præsentationsvideo

Frem til den 16. maj, hvor årets Edison kåres, bringer Computerworld portrætter af alle kandidaterne. Du kan selv stemme på din favorit på cw.dk/edison




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere