Undersøgelsen, som er foretaget af firmaet Rubicon Consulting, har kortlagt amerikanske iPhone-ejere, og giver indsigt i hvad de egentlig er for en størrelse.
Helt overordnet er 80 procent af alle ejere tilfredse med iPhone, og den mest populære funktion er e-mail. Det vil sige at læse e-mails.
Mens 72 procent af brugerne tjekker mails mindst en gang om dagen, er det kun lige over halvdelen som dagligt skriver mails. Det grafiske keyboard har tilsyneladende stadig sine begrænsninger.
Mere mobilt internet
SMS, musik og internettet følger øverst på listen. Særligt det med at surfe på internettet fænger på mobiltelefonen, og over 75 procent af brugerne surfer mere nu, end de har gjort på nogen anden mobiltelefon.
Apples udgave af mobilsafari har fået meget omtale, og selvom den har sine begrænsninger, herunder en manglende evne til at vise flash, er det noget brugerne kan lide.
Overraskende er det dog, at selv den mindst brugte funktion, at læse e-bøger, bliver brugt af over halvdelen af alle brugere.
Mest eksisterende kunder
Kun en ud af fire iPhone-ejere har først stiftet bekendtskab med Apple, i form af iPhone. Mens 49 procent tidligere har haft en iPod, har resten en Mac som deres primære computer.
Næsten to tredjedele af ejerne vælger ofte, at lade den bærbare blive hjemme til fordel for iPhone. Dette tal vil muligvis stige til sommer, når Apple lancerer understøttelse af Exchange e-mail og mulighed for tredjeparts software, hvilket også er de to mest efterspurgte muligheder fra ejernes side.
Hit hos de studerende
Halvdelen af iPhone-ejerne er under 30, hvilket er usædvanligt på det amerikanske smartphone marked, hvor flertallet gerne findes blandt erhvervsfolk i 30'erne og 40'erne.
16 procent af ejerne er studerende, hvilket måske ikke lyder af meget, men de studerende udgør kun seks procent af den amerikanske befolkning, og det er således en forholdsvis høj udbredelse.