Der er lagt op til en ordentlig vitaminindsprøjtning af ny viden og inspiration, når to af tidens mest omtalte virksomheder på internettet lige optræder på FIDHs e-handelskonference i Falconer Centret 27. marts.
De omkring 400 deltagere vil først få et indblik i, hvordan den britiske supermarkedskæde Tesco på 12 år har skabt verdens mest succesfulde onlinebutik med dagligvarer.
Nick Lansley, der har været med til at etablere internetsatsningen Tesco.com fortæller, hvilke e-handelsstrategier, der på 12 år har bragt Tescos online omsætning op på over 10 milliarder kroner årligt.
Videosøge-platform
Fra USA kommer den kendte blogger og iværksætter Mary Hodder og fortæller om sin nye virksomhed Dabble.com.
Mary Hodder har med Dabble.com opbygget en avanceret videosøge-platform, der giver brugere mulighed for at finde, organisere, tagge, beskrive og promovere de omkring 50 millioner videoklip, der ligger på nettet – uanset om de nu ligger på You Tube eller andre videotjenester.
Konferencen munder ud i et stort prisuddelingsshow, hvor der uddeles i alt otte forskellige e-handelspriser. Det er muligt at tilmelde sig e-handelskonferencen frem til den 12. marts via FDIHs hjemmeside.