Telia vinker et år efter opkøbet af den danske afdeling af Debitel farvel til selskabets stifter og administrerende direktør, Per Lyngbak Nielsen.
Per Lyngbak Nielsen etablerede Debitel i Danmark – der for nylig skiftede navn til Call me - for 11 år siden, og han har været en markant profil i den danske telebranche som selskabets administrerende direktør lige siden.
Per Lyngbak Nielsen fratræder i dag, da han har fået et nyt job uden for telebranchen, hvor han begynder 1. april.
”Jeg etablerede Debitel/Call me og har haft 11 uhyre dynamiske år. Men skal jeg nå endnu en spændende opgave, så er det nu, det skal ske,” siger han.
Smertefri proces
Telia beklager Per Lyngbak Nielsens fratræden og udtrykker taknemmelighed over, at han blev på posten, indtil Telia nåede i mål med sidste års milliardopkøb af Debitel.
"Per Nielsen har udført et fantastisk arbejde med at starte og udvikle Debitel/Call me, og han har været afgørende for den smertefri proces med at skifte alle kunderne over til Telias netværk. Det har ikke været en let opgave, men har krævet stærkt lederskab,” siger Jesper Brøckner, administrerende direktør i Telia og bestyrelsesformand for Debitel/Call me.
Per Nielsen afløses af Søren Abildgaard, der allerede fra 1. marts bliver ny direktør for Debitel/Call me.
Han står i dag i spidsen for kundeservice, HR og Kommunikation i Telia Mobility Services i Danmark.
Søren Abildgaard har tidligere slået sine folder hos Mobilix, Orange og Telia og har blandt andet været marketingdirektør i både Orange og Telia.
Han har det seneste år haft fokus på genopbygningen af Telias kundeservice.