Computerworld arrangerede sidste år for første gang i samarbejde med easyFairs en innovativ messe for it-professionelle.
Den kombinerede en demonstration af nye it-produkter i øjenhøjde med fokuserede seminarer og tematiske ekspertdebatter.
I år udvider vi ICT Trade Show Copenhagen 2008 med Internet Expo 2008 – en messe om digital markedsføring på internettet.
Desuden afholder vi Webchamp 2008 – hvor vi kårer Danmarks bedste på nettet og får eksperternes bud på fremtidens netoplevelser – i tilknytning til ICT Trade Show.
Bella Center i København
Således danner Bella Center 27. og 28. februar rammen om den største it-messe i Danmark i 2008, hvor omdrejningspunktet er, hvordan vi kan bruge it og internettet til at gøre bedre og flere forretninger.
Danmark har i flere år ikke haft en it-messe.
De tidligere messer voksede sig store og spraglede som uoverskuelige markedspladser, der alligevel ikke tilbød den helhed i form af produktportefølje, som de toneangivende internationale messer.
Derfor genopfandt Computerworld sidste år it-messen i samarbejde med messearrangørerne easyFairs, som har udviklet et fornyende messekoncept.
Kort sagt handler det om at fokusere på en række centrale temaer, matche udstillerne og de besøgende bedre og tilføre en kompetencedimension til messebesøget.
Formålet er at skabe et nyttigt og effektivt mødested for it-profesionelle, der både leverer overblik og indsigt.
For eksempel arrangerer Computerworld en række ekspertpaneldebatter på messen med udgangspunkt i de teknologiske temaer.
Deltagerne vil naturligvis kunne deltage i debatten og spørge til perspektiverne i teknologien.
Paneldebat
Paneldebatterne kommer blandt andet til at handle om:
It-sikkerhed
Fra brandslukning til risikostyring. Nu kan der sættes pris på, hvad det kan betale sig for virksomhederne at investere i it-sikkerhed i forhold til risikoen.
Virtualisering
Virksomhedernes datamængder vokser eksplosivt. Terabytes bliver snart til...fortsættes
... petabytes. Virtualisering er en måde at håndtere omfattende datamængder nemt og fleksibelt for store og små virksomheder.
Digital markedsføring
Nogle virksomheder har været hurtige til at forstå markedsføringsmulighederne på nettet. Andre har ikke. Hvad er mulighederne i crowd sourcing og social networks – og hvem løber med mulighederne?
Software som service
Drømmen om “it fra et stik i væggen” er blevet til virkelighed. Næste generation af applikationer er klar til at betjene virksomhederne på distance. Hvad kan man regne med, og hvor ligger fælderne?
Paneldeltagerne tæller blandt andre Jakob Braun, solution strategist, CA Danmark; Ken Willén, sikkerhedsekspert, Symantec; Brian Vinter, professor i datalogi, Københavns Universitet; Peter Friis, direktør, Google Danmark; Christian Kongsted, teknisk chef, Notabene; Peter Suhr, director, Gartner.
Computerworlds erhvervsredaktør Jan Horsager tilrettelægger og gennemfører ekspertdebatterne.
Webchamp
I tilknytning til messen arrangerer Computerworld samtidig i samarbejde med Userneeds den årlige Webchamp-konference, hvor vi afslører, hvem der er de bedste til at skabe brugeroplevelser på nettet, og hvordan de har skabt succesen.
Webchamp 2008 sætter samtidig fokus på nettets fremtid – hvilke nye tendenser og teknologier, der bliver afgørende for den gode weboplevelse fremover.
Hvordan bliver man set på nettet – og hvordan forandrer vi det levende net – et net, hvor vi bruger billeder og navigerer efter billeder i langt større omfang end i dag.
Blandt indlægsholderne er:
- It-iværksætteren Jan Erik Solem, som fortæller om Polar Rose, en ny billedsøgemaskine, der gør det lettere at navigere på nettet efter billeder fremfor tekst.
- Distributionschef Erik Henz Kjeldsen fra DR, som fortæller om, hvordan levende billeder forandrer internettet og skaber..fortsættes
.. nye weboplevelser for brugerne.
- Thomas Madsen-Mygdal, stifter af 23 – en global dansk visuel kommunikationstjeneste – som fortæller om perspektiverne i overgangen fra tekst-kommunikation til visuel kommunikation ved hjælp af billeder og video; og mange flere.
Særavis på vej
Computerworld udgiver i øvrigt i forbindelse med messen i næste uge en særavis, der fokuserer på de udvalgte teknologier og de forretningsmæssige aspekter af dem, så deltagerne så at sige kan tage overblikket med sig hjem.
Formålet med initiativet er at levere en nyttig ramme for dem, der vil noget med it.
Vi håber, at vores læsere oplever det sådan. Lad os endelig vide, om vi har ret.
Læs mere om ICT Trade Show Copenhagen 2008. Du kan også læse mere om Webchamp.
Med venlig hilsen
Mikael R. Lindholm, chefredaktør
Computerworld