Hvordan konkurrerer man på at være mere gratis end en anden gratis butik?
Selv om svaret måske ikke ligger lige for på tungen, er det ikke desto mindre, hvad det finske koncept Wiipies gør.
Ikke alene går selskabet nu ind i Danmark i direkte konkurrence med det spanske Fon, der i november 2006 åbnede i Danmark.
Konceptet bag Wippies er i store træk det samme som med Fon, nemlig at dele sin trådløse bredbåndsforbindelse med andre.
Både Fon og Wippies slår nemlig lige som andre mindre konkurrenter på gratis-konceptet.
Endnu et angreb
Med Wippies kommer dermed endnu et angreb på de etablerede teleselskabers bredbåndsforretning.
Og i landets største af slagsen er man da heller ikke overvældende begejstret.
"Vi følger Wippies, lige som vi følger Fon, der ikke har gjort det store ud af sig, siden de kom i 2006," siger Merete Lasthein, kommunikationsrådgiver i TDC.
Tidligere har TDC i Computerworld vendt sig kraftigt mod, at selskabets kunder ville dele deres TDC-bredbåndsforbindelse gratis med andre.
At dele sin bredbåndsforbindelse er i strid med abonnementsbetingelserne, lyder det fra TDC.
Mens Fon havde internet-ikoner som Janus Friis og Niklas Zennström som allierede, drives Wippies af det finske telekommunikationsselskab Elisa.
Wippies lokker forbrugerne med en række gratis tjenester. Blandt andet får de en mailkonto med 8 GB og en online backup på 500 MB.
Foreløbigt er Wippies udbredt i Sverige og Finland, men planlægger ifølge en meddelelse fra selskabet at udbrede forretningen til Norge, Estland og Spanien.