Tilbage til artiklen: Seks ting der kan få BI-brugen til at blomstre
Se det i øjnene, din virksomhed skal ikke bare håndtere flere data, men de findes også mange flere steder.
Overvej steder som: kommentarfelter, kundebemærkninger på voice-mail, konkurrenternes prislister på internettet, blogs hvor dit produkt nævnes, wikis med instruktioner og e-mails med kundeklager.
Det er alle mulige og værdifulde informationskilder. De kan hjælpe jer med prisfastsættelse, driften, lageret og kundebetjening.
Colin White siger, at anvendelsen af denne slags informationer i BI kan skabe problemer for folk, der mener, at BI er gennemsnitligt brug af data, i stil med folk, der mener Wikipedia er underlegen i forhold til et rigtigt leksikon.
Han foreslår, at man ser disse nye kilder som et middel til at fortage bedre beslutninger. Virksomhederne skal naturligvis selv afgøre, hvordan de gør brug af informationerne.
Virksomheder der kan finde og kapitalisere disse informationer, så som kommentarer fra kunder og konkurrenter, vil være forrest i feltet.
Tilbage til artiklen: Seks ting der kan få BI-brugen til at blomstre