Tilbage til artiklen: Seks ting der kan få BI-brugen til at blomstre
For mange virksomheder har BI været en succes i forhold til dets traditionelle strategiske og taktiske anvendelse, siger Colin White fra BI Research.
Studier af historiske data kan give en værdifuld indsigt i hvilke tiltag der virker, og hvilke der bør ændres.
Men kendskab til, hvad der skete for to måneder siden giver dig ikke en tabt kunde igen, eller fortæller noget om kundens tilbøjelighed til at købe flere produkter kort før lukketid.
Så behovet for operationel BI til personale med kundekontakt, og endda kunderne og samarbejdspartnere, vil fortsætte i 2008 og sætte fokus på operationelle BI-værktøjer.
Operationel BI kan automatisere dataindsamlingen og integrationen.
Det kan også rapportere, overvåge og foretage beslutninger og handlinger.
For kan operationel BI spore inaktive kunder og automatisk sende et varsel til key account manageren.
Operationel BI er trenden for 2008 af den simple og enkle årsag, at det frembringer relevant information til de medarbejdere, når de har brug for den, hvilket giver dem mulighed for at reagere på problemet eller mulighederne.
Tilbage til artiklen: Seks ting der kan få BI-brugen til at blomstre