Med en hel stribe nye aftaler sikrer Microsoft sig retten til at anvende film og fjernsynsprogrammer fra flere af de helt store amerikanske underholdningsselskaber.
Det er hensigten, at de nye aftaler skal ruste Microsoft bedre til konkurrencen med Apples iTunes-netbutik, som i dag sidder tungt på markedet.
Microsoft har indgået aftaler med NBC, Walt Disney-koncernen, Metro-Goldwyn-Mayer og CBS, der alle skal levere indhold til Microsofts Xbox Live- og MSN-tjenester.
Dermed følger de store underholdningsselskaber i kølvandet på andre selskaber som eksempelvis Time Warner, der allerede har lignende aftaler med Microsoft.
XBox Live har omkring 10 millioner abonnenter, som i dag primært anvender tjenesten til at spille.
Tjenesten har imidlertid en funktion, der gør det muligt at downloade film og andet indhold, men som aldrig rigtigt har hittet - blandt andet fordi tjenesten aldrig rigtigt har haft Microsoft store bevågenhed.
Microsoft har også indgået aftale med NBC om at stå bag en særlig MSN-udgave med fokus på De Olympiske Lege i Beijing senere på året.
Dette site vil komme til at indeholde mere end 3.000 timers video, der vil komme til at bygge på Microsofts Silverlight-teknologi.