Tilbage til artiklen: Danskerne er utilfredse med forældet sygehus-it
Tidligere ansat på Sankt Hans Hospital Maj-Britt Blom beretter, at hun gentagne gange har måtte rådgive andre sygehuse telefonisk om hvordan for eksempel psykiatriske patienter akut skulle behandles hvis de var absenteret fra lukket afdeling og efterfølgende dukkede op på andre hospitalers psykiatriske skadestuer.
På de pågældende sygehuse manglede man information om hvilket medicinsk behandlingsregime patienterne var i, og særligt hvilken PN-medicin, der gives ved akut og enkeltstående behandling, man gennem langvarig behandling har erfaring med i pågående patienters tilfælde.
"Det var stærkt utilfredsstillende at give akut information over telefonen, da et elektronisk system virker meget bedre og giver bedre overblik," siger hun.
"Et sygehus havde Opus, et andet EPM og et tredje EPJ, og dette er kun på Sjælland, men systemerne kan ikke tale sammen," siger hun.
Maj Britt Blom arbejder i dag som personalekonsulent i et vikarbureau, der sender personale ud i sundhedssektoren.
Tilbage til artiklen: Danskerne er utilfredse med forældet sygehus-it