Barcelona: Danske KMD er den it-virksomhed, der kan få det mest optimale ud af en understøttelse af forretningen. Ifølge HP er der ikke mange virksomheder i Europa, der formår det.
Derfor modtog KMD - kunde hos HP - i går prisen for 'Excellence in Business Alignment'. En kategori under HP's nye satsning, der inkluderer Business Technology Optimization (BTO).
Prisen bliver givet i forbindelse med konferencen HP Software Universe i Barcelona.
Hurtig indgriben
Helt nøjagtigt bliver prisen givet for driftsafdelingens egenskab i at understøtte forretningen.
"Med HPs produkter kan vi kvalitetssikre vores produkter og løsninger, så der ikke opstår fejl og oven i købet kan vi forudsige fejlen. Det gør, at vi hurtigt kan gribe ind," siger Lilian Sørensen, underdirektør med ansvar for drift og support hos KMD.
KMD's særlige belastningstest afgør, om et it-system er parat til at gå i drift. Systemet opsnapper hurtigt, om der vil opstå problemer. Og i tilfælde af problemer, afgiver systemet et gult signal.
Den særlige test sørger for, at KMD sparer godt halvanden millon kroner om året. Desuden har KMD opnået en betydelig større kundetilfredshed, bidraget til vækst, reduceret reparationstiden og risikoen for fejl.
Automatiserede processer
Flere tusinde kunder og partnere var dukket op til konferencen, hvor den øverste ansvarlige for HP's kraftigt voksende softwareforretning, HP Software, Tom Hogan, præsenterede gigantens nye satsning: HP Automated Operations 1.0.
Hovedpointen i softwarepakken er, at tunge, manuelle processer skal erstattes af automatiserede processer.
Automated Operations 1.0 skal bringe yderligere vækst for softwareforretningen, der i forvejen er en aggressiv vækstmaskine helt i front. En af vækstmaskinens største konkurrenter er IBM.
Nogle af de tydeligste fordele ved automatiserede processer er, at risikoen for fejl bliver formindsket og skaber et bedre grundlag for at træffe korrekte beslutninger.
Hos KMD mener man ikke, at det blot handler om at tage nye løsninger i brug.
"Tingene hænger sammen. Man skal tale med kunderne og lytte til deres behov. Det nytter ikke noget at tage det nye i brug, hvis man ikke lytter til kundernes behov," understreger Lilian Sørensen.