Computerworld News Service HP's nye software-suite, kaldet Automated Operations 1.0, indeholder HP Business Service Automation, som inkorporerer den datacenter-automatiseringsteknologi, HP overtog ved købet af Opsware tidligere på året.
Ifølge HP kan brugerne ved hjælp af det håndtere it-processer og skabe automatiserede arbejdsgange, der omfatter en række systemer og teams.
Produktet gør det muligt for kunderne at registrere alle konfigurations- og forandringsaktiviteter.
Suiten indeholder også Service Manager 7.0 og Decision Center 2.0. Derudover præsenterede HP Blueprint og Training til Service manager 7.0 og IT Service Management Assessment Services.
"Det ser ud til at være et rigtig godt første skridt mod en integreret produkt-suite," vurderer analytiker Chip Gliedman, Forrester Research.
Ligeværdig kamp
Analytiker Evelyn Hubbert udtaler, at Opswares teknologi udgør kronen på værket i HP's automatiserings-produktlinje.
HP kæmper mod BMC, CA og IBM på markedet for it-automatisering.
"De fire virksomheder kæmper en ligeværdig kamp mod hinanden. HP har lige så gode løsninger og chancer som enhver anden virksomhed," udtaler Chip Cliedman.
Men markedet er stort nok til flere store spillere, mener analytikeren.
"Footprintet for disse typer løsninger er meget bredere end bare helpdesk," siger han.
Oversat af Mille Bindslev