Det danske softwareselskab Sitecore med speciale inden for CMS-løsninger leverer et solidt regnskab fem år efter, firmaet lancerede sit første produkt i 2002.
4,5 millioner kroner efter skat står der med kulsort på bundlinjen, efter at Sitecore har haft held og dygtighed til at slå igennem og levere CMS-systemer til England og USA, hvor selskabet har scoret kunder som GlaxoSmithKline, Computer Associates og et firma som Atlanta Falcons, der har 100.000 unikke besøgende om dagen.
"Det amerikanske hjemmeside-marked har et uforståeligt stort potentiale set med danske briller, og vi allerede i gang med at skaffe flere kunder derovre," siger Sitecores administrerende direktør Michael Seifert til Computerworld.
Vækst er prioritet
Han forklarer, at gennembruddet i Guds eget land kommer tidligere end forventet. Og firmaet henter nu også ordrer fra lande som Australien, Hong Kong og Thailand.
"Vi ikke har et strategisk mål om et stort overskud, men et mål om at vækste forretningen internationalt, samtidigt med at vi bibeholder en sund økonomi.," lyder det fra direktøren.
Sitecore har på nuværende tidspunkt 17 medarbejdere i Danmark og omkring 50 medarbejdere spredt udover kloden.
Bedste på nettet
Michael Seifert nævner, at de strenge danske krav til tilgængelighed og brug af standarder har været med til at fyre op under forretningen for Sitecore.
Hjemmesider bygget på Sitecores CMS-platform vandt konkurrencer IT- og Telestyrelsens Bedst på Nettet og bedst til Nettet sidste år, hvor eksempelvis seks af de otte højst rangerede kommunale hjemmesider var udviklet på Sitecores CMS-platform.
Selskabet har på verdensplan over tusind private og offentlige virksomheder som kunder.