Computerworld News Service. Microsoft præsenterer Business Ready Customer Care – et tiltag der betyder store forbedringer af virksomhedens vedligeholdelses- og supportprogram til Microsoft Dynamics, ERP og CRM og applikationer.
Tiltaget til forbedring af kundesupport har tre fordele:
Det udvider den periode hvor Microsoft yder support på sine produkter med fem år; tilbyder mere kreative finansieringsmuligheder til købere af virksomhedens CRM- og ERP-produkter og lover at skabe et mere gennemskueligt miljø for sine channel partnere og deres kunder med hensyn til kommende opgraderinger og produkter.
Brancheanalytiker Josh Greenbaum, leder af Enterprise Applications Consulting, udtaler, at det at Microsoft tilbyder softwaresupport i yderligere fem år er en erkendelse af, hvor godt Oracles udvidede supportprogram fungerer for virksomhedens kundekreds.
Christine Bell, leder af global services product management for Microsoft Business Solutions, udtaler, at det nye Microsoft-program indebærer i alt fem års ’mainstream support’ på produkter og yderligere fem års udvidet support.
Josh Greenbaum mener, at den udvidede support er et klogt træk fra Microsofts side og udtaler, at Oracle har fundet ud af, at en udvidelse af supporten på deres programmer ikke betyder, at kunderne undlader at købe nye versioner.
Han tilføjer, at Oracle har et godt opgraderingsflow til trods for, eller måske på grund af, den udvidede support.
Med hensyn til finansiering tilbyder Microsoft nu flere muligheder, inklusive finansiering af omkostningerne til både hardware og software.
I marts 2008 præsenterer Microsoft også et program ved navn Smart Pay, som gør det muligt for kunderne at vælge, hvad deres månedlige betaling skal være det første år.
Oversat af Mille Bindslev