Mere end 800 radiostationer. Mere end 400 aviser med i omegnen af 22 millioner læsere. Dette er bare en lille del af søgemaskinen Googles eksperimenter med de "gammeldags" medieplatforme.
På konferencen New Media Days løftede Luca S. Pademi, chef for Googles europæiske reklameforretning, en del af sløret for Googles planer for fremtiden.
Nemlig forsøg på at udvide gigantens yderst lukrative reklameforretning, der ligger bag Googles søgemaskine, webmail og et hav af andre services ï Google-universet.
"Lige nu udforsker vi en lang række muligheder først og fremmest på det ameríkanske marked," sagde Luca S. Pademi.
Han pointerede, at Google i dag eksperimenterer med en lang række forskellige muligheder i sin stræben efter at ramme de nyeste tendenser indenfor mediemarkedet.
Heinz på yoTube
Som et eksempel fremhævede Luca S. Pademi en reklameampagne for Heinz ketchup, der begyndte som en konkurrence blandt brugerne af YouTube om at producere den bedste reklamevideo for Heinz.
Denne reklame spredte sig videre ud i søgeuniverset og ud på det traditionelle fjernsyn, hvor vinderne lev fejret for øjnene af de amerikanske tv-kiggere i den bedste sendetid
Google-manden pegede på, at Googles populære søgemaskine vil sprede sig ud over en lang række forskellige platforme ud over den mest almindelige indgang fra computere.
Lige som søgemaskinen nu er en almindelig del af mange mobiltelefoner, så vil den være at finde på for eksempel de GPS-systemer, som mange bilejere i dag køber til familiens bil.
Eller videre til den fladskærm som også pryder dagligstuen eller familiens spisekøkken.
Billigere og mere af det
En for ham afgørende indikator for det stærkt øgede behov for søgemaskiner overalt i hverdagen er den hastigt voksende mængde af indhold, der bevæger sig ud på nettet.
Den afgørende drivkraft er den teknologiske udvikling, der gør det muligt for brugerne at lagre mere og mere data på iPods, mobiltelefoner eller andre aggregater.
"Uden denne vækst i lagerkapacitet ville YouTube ikke have været mulig," sagde Luca S. Pademi.
Samtidig har stadig flere mennesker adgang til teknologi, der gør det muligt at producere indhold, der kan måle sig med de profesionelle indholdsproducenter. Og det presser produktionen af indhold i vejret.
Men væksten i mængden af indhold betyder, at konkurrencen om at få brugernes opmærksomhed er skærpet betydeligt over de sidste år.
Nok er indhold afgørende, men alene mængden af indhold gør effektive søgemaskiner stadigt mere betydningsfulde, lød prognosen fra Google-chefen.