Ny global internetmåling på vej

Stor analyse af internetmålinger på tværs af grænser skal kortlægge målemetoder og sanne baggrund for ny standard.

Der skal findes en fælles målestok for internettrafik.

På sigt skal den fælles målestok skabe en vejledning for annoncører, der kører reklamekampagner på tværs af landegrænser.

IAB - Interactive Advertising Bureau – der sammen med European Interactve Advertising Association, står bag projektet, er en fælles organisation for en lang række spillere på det interaktive marked og har organisationer i mange lande verden over.

Foreningen af Danske Internetmedier (FDIM) er IABs repræsentant i Danmark, og i arbejdet deltager også repræsentanter fra Sydamerika, Australien, USA, Canada, Frankrig Storbritannien, Belgien, Tyskland, Østrig og Polen.

Forskellige målemetoder

Projektet skal i første omgang gennemgå de analysemetoder, der bliver benyttet i de enkelte lande.

Fordi der er så mange forskellige målemetoder i de enkelte lande, er det umuligt at sige, hvornår det vil kunne lade sig gøre at sammenligne trafiktallene for de enkelte lande.

Tidligere på året indførte Danmark en ny måling for internettrafik, der er en kombination af en ren optælling (site centric), telefonanalyser og brugerpanel.

Ifølge FDIM vinder kombinerede målinger indpas i flere og flere lande. En del europæiske lande kører i dag med rene cookie-baserede site centric målinger, mens USA og Canadas trafiktal er baseret på en rene panelundersøgelser.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere