Musik og chat med veninderne hører så meget sammen í de helt unge poptøsers univers, at mediegiganten MTV allerede har lanceret en TMF Music Messenger.
Og nu er den samme service på vej til Danmark. Ifølge Kenneth Kristensen, channel manager i MTV Danmark sker dette i løbet af den første halvdel af 2008.
Ganske som andre af onsdagens talere har pointeret på New Media Days-konferencen i København, så bevæger de helt unge brugere sig væk fra de "gamle elektroniske medier" som blandt andet fjernsynet.
Som marketingdirektør Peter Hirshberg fra blog-søgemaskinen Technorati pegede på som den første af dagens talere, er internettet i forgrunden af de unges univers. Alle andre medier er gledet i baggrunden.
Online univers
Og dette forsøger den internationale MTV-koncern at tage højde for i en online strategi, der både inkludererer et online univers og computerspil.
Kenneth Kristensen fra MTV pegede på, at den gode gamle dagligstue er stendød. I stedet er husalteret fjernsynet flyttet ind på ungernes egne værelser. Her har det pladsen sammen med så mange andre medier. Men i forgrunden af de unges bevidsthed ligger internettet.
"Men det betyder langt fra, at de gamle medier er døde i de unges univers, pointerer Kenneth Kristensen.
Han henviser til et videoklip af popstjernen Britney Spears, der under en optræden på Video MusicAwards i år nærmest vraltede eller vaklede rundt på scenen uden at kunne finde takten.
"Dette klip havde på bare en dag 15.000 sidehenvisninger. Og det viser igen, at har man det rigtige indhold, så kan man tiltrække de unge. Men det skal være unikt indhold," siger Kenneth Kristensen. En kort pause, og så forsætter han:
YouTube dårligere kvalitet
"Selvfølgelig kan man finde det på YouTube kort efter, men det er i en væsentligt dårligere kvalitet."
På trods af MTV´s egen markedsundersøgelser viser, at de unge tenagere vender sig mod deres venner som autoriteter, mener Kenneth Kristensen, at MTV har en rolle som den, der viser vejen til det fede indhold.
Foruden MTV.dk-sitet satser MTV også på at lancere en række computerspil, der på sigt også skal finde vej til den traditionelle tv-skærm.
MTV har blandt andet spenderet 2,8 milliarder kroner på at udvikle computerspil som Guitar Hero og Rockband. Dette er sket i samarbejde med MTV's egen spilproducent Harmonix og spilgiganten Electronic Arts.
Ideen er som blandt andet på det amerikanske marked at lancere konkurrencer om, hvem der bedst til at spille spillene. Og de bedste får lov at vise sig frem på MTV på det gamle medie, fjernsynet.
På den måde forsøger MTV at binde de nye medier sammen med det gamle fjernsyn.