Så sent som i går jublede Telmore-stifteren Frank Rasmussen over sit nye teleprojekt Bibob, der efter blot en dag på markedet havde opnået 5000 betalende kunder.
Men allerede på førstedagen gav kundeinteressen også Bibob problemer, fordi systemerne ikke kunne følge med, og nu meddeler Frank Rasmussen i en pressemeddelelse, at Bibob må lukke for tilgangen af nye kunder.
"Træerne vokser som bekendt ikke ind i himlen, og trods vores stærke tro på vores lavpriskoncept, må vi konstatere, at vi har undervurderet den interesse, der har været for Bibob," udtaler Frank Rasmussen i en pressemeddelelse.
Derfor lukker Bibob for kundetilgangen i foreløbig et par dage.
Bibob har skab megen omtale, fordi selskabet helt har fjernet opkaldsafgiften på mobiltelefoni og samtidig tilbyder sekund-takseret tale – én øre per sekund. Man betaler således kun for det antal sekunder, man taler.
I går gav Frank Rasmussen over for Computerworld udtryk for, at mobilselskabets egenudviklede it-systemer kunne give selskabet fordele på sigt, fordi der ikke skal betales licenser.
Om det er systemerne, der er brudt ned, eller organisationen, der ikke kan følge med, vidner pressemeddelelsen fra selskabet ikke om.
"Nu må vi holde lidt igen og først og fremmest koncentrere os om de kunder, vi har fået, og så må vi holde igen med tilgangen af nye kunder," lyder det fra Frank Rasmussen i pressemeddelelsen.