Artikel top billede

"På et tidspunkt havde vi 4.000 samtidige kunder, der forsøgte at tilmelde sig, og det kunne vi simpelthen ikke håndtere," fortæller Bibobs direktør, Frank Rasmussen.

Bibob jubler: 5.000 kunder på førstedagen

Bibob havde en fremragende lancering, men der er fortsat plads til forbedringer, lyder det fra Frank Rasmussen dagen derpå.

Telmore-stifteren Frank Rasmussens nye mobilselskab, Bibob, kom efter mandens egen mening godt fra start.

Ved slutningen af lanceringsdagen, mandag, havde det meget omtalte tele-projekt nemlig opnået 5.000 betalende kunder.

"Det er folk, der har haft deres kort fremme og sagt, at de vil være kunde, så den kommercielle del af det var en forrygende succes," lyder det fra Frank Rasmussen, der tidligere har stået i spidsen for Telmore.

Han ønsker ikke at afsløre, hvad målet er på sigt rent kundemæssigt.

"Vi tror ikke på mirakler, men på, at vi skal kæmpe om territoriet og hver eneste kunde. Succeskriteriet for os er, at vi er i stand til det," siger Frank Rasmussen.

Tekniske problemer ved start

Alt var dog ikke en dans på mobiltelefoner på dag ét.

Der opstod hurtigt problemer, fordi for mange forsøgte at oprette sig som kunde på samme tid.

"På et tidspunkt havde vi 4.000 samtidige kunder, der forsøgte at tilmelde sig, og det kunne vi simpelthen ikke håndtere. Det er ikke tilfredsstillende at komme ind på en hjemmeside, der er så langsom, og det har vi så taget til efterretning og sat noget mere udstyr op," siger Frank Rasmussen.

Han mener til gengæld, at Bibobs kundeservice klarede opgaven til topkarakter.

"Den gennemsnitlige ventetid på vores telefoner var på fem sekunder trods tusindvis af opkald, så det er helt fantastisk flot," mener Frank Rasmussen.

Plads til effektiviseringer

Lanceringstilbuddet fra Bibob lyder på 0 kroner i abonnement, 0 kroner i opkaldsafgift, 10 øre per SMS og 1 øre per sekund tale.

Dermed er det begrænset, hvor meget Bibob rent prismæssigt kan svare igen med, hvis konkurrenterne begynder at efterligne konceptet.

Frank Rasmussen vil dog ikke afvise, at sekund-prisen kan komme ned under en øre, ligesom han peger på Bibobs egenudviklede it-systemer som et forretningsvåben.

"De systemer, som vi lægger os op er, er egenudviklede. Det er systemer, vi finpudser og bliver ved med at forbedre, og det gør altså, at vi ikke har nogen licensbetaling, som vi skal betale af på."

"I sidste ende handler det jo om, hvem der kan tjene flest penge på en kunde, der ringer for 50 kroner, og der synes vi altså, at vi står flot," lyder kommentaren fra Frank Rasmussen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
BI Excellence Day 2025

Kom og få indsigt i, hvordan du kan arbejde målrettet og struktureret med BI, så din virksomhed bliver i stand til at tage hurtige og datadrevne beslutninger, der understøtter din virksomheds strategi. Netværk og del erfaringer med ligesindede og mød eksperter, der kan give viden om de nyeste tendenser, og hvordan du gør brug af disse uden at gå på kompromis med compliance.

30. april 2025 | Læs mere


Cyber Briefing: Geopolitik og cloud

Private vs. public cloud - hybride løsninger der sikrer kritiske data. Overvejer din organisation at vende de amerikanske cloud-giganter i ryggen set i lyset af den geopolitiske situation? Vi dykker ned i en dugfrisk rapport og diskuterer mulighederne for en "Plan B".

05. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

06. maj 2025 | Læs mere