Hjemmesider med kirkeligt indhold har chancen for at blive synliggjort, når Kristeligt Dagblad for syvende gang kårer Danmarks bedste kirkelige hjemmeside.
”Det bliver stadig vigtigere for kirken at være til stede, hvor folk er, og det vil i dagens Danmark også sige på internettet. Kristeligt Dagblads hjemmesidekonkurrence giver de mange tusinde hjemmesider mulighed for at vise, hvad de kan. Derfor er det også vores håb, at konkurrencen er med til at styrke kvaliteten af kirkelige hjemmesider,” siger ansvarshavende chefredaktør Erik Bjerager, Kristeligt Dagblad.
Den bedste side vinder annonceplads på Kristeligt Dagblads hjemmeside til en værdi af 20.000 kroner.
Som et nyt tiltag vil der ikke bare blive fundet en samlet vinder, men også vindere indenfor kategorierne Organisationssider, Sognesider og Temasider.
Vinderne af underkategorierne vinder for 5000 kroners annoncering.
”På den måde kan små hjemmesider med få ressourcer også være med i opløbet,” siger Kristeligt Dagblads internetchef Anders Ellebæk Madsen.
Dommerpanelet vil besidde kompetencer indenfor både kristendom og kommunikation. Blandt andre biskop Elisabeth Dons Christensen og Christian Peytz, direktør i konsulentvirksomheden Peytz og co.
Sidste år gik prisen til Syvende Dags Adventistkirkens hjemmeside, som bestyres af Thomas Müller.
”Internt har vi mærket en stolthed over at være med i en kirke, der gør sig bemærket på det niveau. Kirken er blevet mere opmærksom på internettets muligheder, og vi har da også flere internetprojekter på vej,” siger han.
Alle kirkelige hjemmesider kan deltage. Tidligere har blandet andet Roskilde Stift og den Indremissionske Jesusnet.dk vundet prisen.