Øget synlighed er, hvad brugere af Mamuts software kommer til at få ved Google-annoncering.
Aftalen inkluderer AdWords til udvalgte kunder hos Mamut og løber til og med januar 2008.
Ud over Mamut, er Active 24 og Loopia også med i kampagnen, hvor fokus bliver på Danmark, Norge, Sverige og Holland. Senere skal kampagnen muligvis også udvides til andre markeder.
Bagtanken er at tilbyde mindre virksomheder større synlighed på nettet til en mindre pris.
Mamut leverer softwareløsninger og internetbaserede tjenester, til små og mellemstore virksomheder i Europa
”Nettet har for længst vist sig som et meget vigtigt parameter for virksomheders konkurrenceevne, uanset størrelse. Det er vigtig for Google at samarbejde med markedsledere i alle regioner for at bidrage til virksomhedernes fortsatte succes,” siger Peter Friis, Country Manager hos Google Danmark.
Samarbejdet drejer sig om distribution af elektroniske værdikuponer til Google AdWords, til nye og eksisterende kunder hos Mamut, Loopia og Active 24.
Danmark tredjestørst
Danmark er blandt de største lande, når man ser på omsætningen for internetannoncering pr. internetbruger i 2006. Det viser en undersøgelse, der er udarbejdet af IAB Europe (Interactive Advertising Bureau).
Undersøgelsen viser, at Danmark overstråler alle de store central- og sydeuropæiske lande som Tyskland og Frankrig. Det er første gang, der er udarbejdet en sammenlignelig opgørelse af internetannonceomsætningen i Europa.
I undersøgelsen sætter Danmark sit navn under en omsætning på 427 kroner per internetbruger - kun overgået af Storbritannien med 618 kroner og USA med 455 kroner per internetbruger.
”Dette er første fase af samarbejdet med Google, hvor vi skal hjælpe vores kunder med at opnå øget synlighed på Internettet. Det er Mamuts mission, hele tiden at tilbyde løsninger som letter virksomhedernes daglige gøremål,” siger Michael Brahe, Country Manager hos Mamut.