Tilbage til artiklen: Sådan scorer du medarbejdere i rekrutteringskrisen.
Hos Lector, der er specialister i Elektroniske Sags- og Dokument Håndtering (ESDH), har administrerende direktør Kim Palvig endnu ikke haft de store vanskeligheder med at tiltrække kvalificeret arbejdskraft.
"Vi har lagt rekrutteringsindsatsen ud til et servicebureau på en "no-cure/no-pay"-kontrakt, og det fungerer," siger han.
Han fortæller, at Lector satser på at give deres dygtige medarbejdere masser af faglige udfordringer, så de taler godt om firmaet til venner og bekendte.
Og det virker tilsyneladende, da der dumper masser af ansøgninger ind ad brevsprækken, når der er bud efter en ny medarbejder til ESDH-selskabet.
"Vi oversælger aldrig os selv. Det, vi kan tilbyde vores medarbejdere, er ganske enkelt faglige udfordringer og mulighed for at arbejde med de ypperste teknologier," siger Kim Palvig.
Fryns, bonus og den slags ting kommer i anden række, vurderer han.
Tilbage til artiklen: Sådan scorer du medarbejdere i rekrutteringskrisen.