ESDH-leverandøren Software Innovation beklager de problemer, der har været hos flere kunder.
Det sker i en meddelelse på selskabets hjemmeside.
"Vi tager de nævnte problemstillinger meget alvorligt og beklager situationen. Vi erkender de udfordringer, vi har skabt hos nogle kunder, som i dag anvender den tidlige version af Public 360 (version 2.51).," lyder det.
Selskabet gør det klart, at man gør, hvad man kan for at løse problemerne.
"Samtidig skal det understreges, at vi arbejder intensivt og fokuseret på at blive langt bedre til at håndtere både implementering og efterfølgende support, og vi er på rette vej. Vi skal altid stræbe efter at blive endnu bedre partnere for vores kunder, det er et erklæret mål – på trods af den seneste tids debat." skriver firmaet.
Også tilfredse kunder
Software Innovation understreger, at de løsninger, der omtales i artiklerne, primært er nogle af de første løsninger, firmaet har leveret til det kommunale marked.
"I dag har vi videreudviklet kommuneløsningen med udgangspunkt i Public 360 version 3.0, så den fuldt ud tager hånd om de krav, som kommuner og andre bør stille til et moderne ESDH-system." skriver selskabet.
Software Innovation gør opmærksom på at firmaet også har en række tilfredse kunder i både statsligt og offentligt regi.
Administrerende direktør Peter Perregaard vil ikke komme ind på detaljer om de konkrete problemer hos Bornholms Regionskommune, Sorø Kommune, DR, Randers Kommune eller Albertslund Kommune.
"Jeg har ikke yderligere kommentarer til sagerne," siger han til Computerworld.