Hvor går du hen næste gang du skal bruge en gravemaskine, en lastbil, en bus eller måske en ny kopimaskine til din virksomhed?
Det spørgsmål forsøger en ny dansk webside at give et samlet svar på. Lige meget om du vil have brugt, nyt eller bare leje for en dag.
Erhvervspladsen.dk har kørt i omkring tre måneder på lavt blus og interessen har allerede været stor nok til at give folkene bag masser af selvtillid.
”Vi bliver både de største og de bedste. På erhvervsartikler bliver vi helt klart størst,” siger salg og marketingchef Karsten Bruun
Online-markedsplads
Siden fungerer omtrent som andre online-markedspladser, som for eksempel dba.dk. Men annoncørerne betaler for at være på, og alle pris og kontaktoplysninger er synlige.
Erhvervspladsen satser benhårdt på erhvervsudstyr, hvilket vil sige, at du skal kigge der, hvis du skal bruge en gravemaskine, en traktor, en kopimaskine eller en lastbil til din virksomhed. Dit nye fjernsyn må du til gengæld finde et andet sted.
”Hvis man kigger tilbage i tiden, så har mange virksomheder haft svært ved at finde det brugte erhvervsudstyr de skal bruge,” siger Karsten Bruun.
Erhvervspladsen.dk forsøger at afhjælpe det problem ved at gøre det nemt at sætte ting til salg, og nemt at finde dem for køberne.
Alle varer der sættes til salg på siden skal have en pris, og kontaktoplysningerne er synlige. På den måde sikres det, at annoncerne er nemme at finde ved hjælp af diverse søgemaskiner.
Udlejning og annoncer
Som en unik ting for online-markedspladser tilbyder erhvervspladsen også lejeannoncer.
”Tidligere kunne det godt være svært for en lille anlægsgartner, hvis han ville leje et eller andet udstyr i lokalområdet. Vi gør det let for ham at finde det,” siger Karsten Bruun.
Erhvervspladsen.dk forsøger også at få sælgere af fabriksnye erhvervsartikler til at annoncere på siden. Der har allerede været en vis interesse, men der skal brydes nogle traditioner.
Mange af dem, der sælger dyrere udstyr, ønsker ikke at have priser på. Den tradition vil Erhvervspladsen.dk forsøge at bryde ved, at vise de store, at de små forhandlere har succes på deres side, og begynder at spise de stores markedsandele.
”De kommer lige så stille. Det kan vi se allerede nu. Mange af dem der var skeptiske i starten er begyndt at ringe for at høre, hvad det er annoncerne koster,” fortæller Karsten Bruun.