Da Skype i sidste uge brød sammen i 48 timer påvirkede det tusindvis af kunder, der gik glip af opkald via tjenesten, der gjorde IP-telefoni mainstream.
Det undskylder Skype nu.
I en mail til de betalende kunder oplyser virksomheden, at den som bod forærer en uges gratis telefoni til alle dem, der måtte have misset vigtige opkald under nedbrudet.
"Selv hvis man ikke gik glip af noget under sidste uges nedbrud, får man en gratis uge på husets regning," står der i mailen.
Tilbuddet om gratis telefoni gælder for brugere af Skype Pro, Skype Unlimited, SkypeIn og Skype Voicemail.
Sat i forhold til Skypes regnskab for andet kvartal af 2007 betyder en uges gratis telefoni, at virksomheden går glip af knap 40 millioner kroner kroner i indtjening.
Tvivl om egnetheden
Det omfattende nedbrud i det peer-to-peer-netværk, der er hjertet i Skype, skyldtes, at millioner af Windows-brugere samtidig forsøgte at logge på tjenesten, efter at have genstartet deres maskiner efter en opdatering fra Microsoft.
Nedbruddet har medført kritik af Skype, og der der er blevet sat spørgsmålstegn ved tjenestens egnethed i især virksomheder.