Computerworld News Service: IP-telefontjenesten GrandCentral, som for nylig er blevet opkøbt af Google, har måttet ændre 400 telefonnumre, selv om formålet med de særlige numre er, at man kan have dem et helt liv i gennem.
Det særlige telefonnummer gør brugeren i stand til at binde alle sine øvrige numre til dette faste nummer fra Google.
Svigt fra leverandør
Telefonnumrene blev angiveligt ændret, da et lokalt teleselskab afbrød sit samarbejde med Google og således gjorde det umuligt for brugerne at bruge IP-tjenesten i et bestemt område.
Virksomheden vil ikke afsløre navnet på samarbejdspartneren eller det berørte område
"Vi arbejdede i døgndrift for at overføre størstedelen af numrene til en anden leverandør. Men det lykkedes ikke med omkring 400 telefonnumre," skriver en talskvinde fra Google i en email.
Virksomheden har taget kontakt til de berørte kunder og etableret alternative numre i det pågældende område. Fra og med 30. august vil kun de nye telefonnumre være aktive.
Omtryk visitkort?
"Vi undskylder for enhver ulejlighed og bekymring, som dette har forårsaget, og vi forsikrer alle vore brugere om, at vi fortsat er overbeviste om, at vi kan tilbyde et enkelt nummer for hele livet, som de kan stole på," skriver talskvinden.
I forskellige interviews via e-mail har GrandCentral-brugere givet udtryk for deres utilfredshed:
"Risikoen for, at noget sådan kunne ske, har været min største bekymring i forbindelse med at få et telefonnummer fra GrandCentral. Og nu har jeg endda integreret nummeret i min e-mail-signaturer, men jeg er stadig nervøs for, om jeg skal have trykt nye visitkort," siger Ben Spinks, dyrlæge i den amerikanske delstat Ohio.
Med tjenesten, der er gratis, kan brugere undgå besværet med at meddele venner og bekendte, når de har fået nyt telefonnummer.
Oversat af Pola Rojan