Europas største teleselskab, det tyske Deutsche Telekom, kan virkelig mærke, at konkurrenterne skruer op for presset på telegiganten i samme hastighed, som de skruer ned for priserne.
Det viser regnskabet fra Deutsche Telekom andet kvartal, der samtidig markerer det femte kvartal i streg, hvor nettooverskuddet er faldet.
Nedgangen er imidlertid blevet til et regulært styrtdyk.
I forhold til samme kvartal året før, har Deutsche Telekom kunnet sætte 40 procent mindre ind på bankbogen, da overskuddet i perioden er faldet til godt 4,5 milliarder kroner mod 7,4 milliarder året før.
Massiv kundeflugt
Deutsche Telekoms omsætning er ellers i perioden steget med 2,9 procent til knap 116 milliarder kroner, men en fremgang på bredbåndsmarkedet har ikke kunnet lukke hullet fra en massiv kundeflugt på markedet for traditionel telefoni.
I årets første halvår mistede det tyske selskab cirka 1,1 million telefonkunder, 516.000 af dem i årets andet kvartal.
Kun 373.000 nye bredbåndskunder blev det til i andet kvartal, og også det er en nedgang fra de 572.000 nye netkunder i det foregående kvartal.
Deutsche Telekom er nu på udkig efter en international partner, der kan øge selskabets geografiske udbredelse.