Danmarks førende it-medie, Computerworld, overtager nu konkurrenten ComONs papirdel.
Efter købet vil ComONs abonnenter modtage det nye Computerworld|ComON hver fredag.
Mens ComON fremover udelukkende vil fokusere sin redaktionelle indsats på online, vil Computerworld fortsat satse på både digitale og trykte medier.
"Online er mediet, hvor vi kan præsentere de hurtige "her og nu"-nyheder, og hvor der er et konstant flow. Men vi kan også se, at der er et behov for at underbygge og perspektivere nyhedsstrømmen, og her har den printede virkelighed styrker, som online ikke har," siger Søren Queitsch, administrerende direktør i IDG Danmark A/S, der udgiver Computerworld.
Computerworld udvikler sig
Computerworld har i det seneste år satset voldsomt på at målrette både print og online til de ting, de to medieplatforme er bedst til.
På computerworld.dk er blogs, podcasts og wiki'er det seneste år blevet en fast del af de mange forskellige tilbud på sitet, ligesom der er blevet satset yderligere på både danske og internationale it-nyheder.
I avisen Computerworld har læserne oplevet et skifte imod mere perspektiverende og dybdeborende artikler, der ikke bare fortæller det nye – men også hvad det nye får af betydning.
”Vi er meget bevidste om, at tryksværten langsomt tørrer ud, men er samtidig overbeviste om, at it-Danmark fortsat efterspørger en avis, hvor de kan få den analyserende og dybdeborende journalistik, der bringer nyhederne et skridt videre. Vi glæder os til at byde ComONs læsere velkommen,” siger Søren Queitsch.
To danske it-medier
Computerworld har i de seneste 25 år bragt it-interesserede danskere historier om de teknologier, mennesker og virksomheder, der former den digitale nutid og fremtid.
ComON startede som ren digital nyhedstjeneste i 1997. I august 2001 kom ComON’s første trykte avis på gaden. For nylig fik ComON ny ejer, Mediaprovider, og ny chefredaktion, som fremover vil bruge kræfterne på at styrke ComON’s it-nyhedsite på www.comon.dk.
”Uanset hvor hurtigt vi får den nyeste avis ind ad brevsprækken, har de nyheder, som læseren hidtil har kunnet læse i det trykte ComON, altid været adskillige dage gamle. Det har vi nu taget den fulde konsekvens af. Samtidig reallokerer vi alle ressourcer til de områder, hvor vi oplever den største vækst, nemlig online og tv. Det forventer vi os meget af i fremtiden,” siger adminstrerende direktør i Mediaprovider, Ulrik Krag.
ComON-avisen, der er udkommet én gang om ugen, udkommer for sidste gang torsdag i denne uge.