Google lancerer nyt våben mod annoncesvindlere

Google åbner nu for pay per action-reklamer, som kan forhindre konkurrenter i at tilføre hinanden store annonceudgifter ved bare at klikke løs på modpartens annoncer.

Computerworld News Service Googles giver nu annoncører mulighed for at bruge pay per action-systemet. På den måde betaler annoncørerne først, når en person klikker på en annonce og efterfølgende gennemfører en bestemt handling.

Det kan eksempelvis være at afgive en ordre, at tilmelde sig et nyhedsbrev eller registrere sig på en hjemmeside.

Opruster mod svindel

På den måde er pay per action-reklamer mindre sårbare overfor svindel end pay per click-reklamer, der er udsat for svindel i sådan en grad, at nogle mener, det kan underminere hele annoncemarkedet.

I de sædvanlige pay per click-kampagner betaler annoncørerne, lige så snart der bliver klikket på annoncen og i pay per impression-kampagner betaler annoncørerne når annoncen bliver vist på skærmen.

Svindlen består i, at konkurrenter klikker løs på hinandens annoncer for at øge modpartens annonceudgifter. Eller at en udgiver kan klikke på pay per click-annoncer på sine egne hjemmesider for at tjene flere penge.

Visse undersøgelser viser, at op mod 20 procent af alle klik er svindel.

Oversat af Christian Carlsen




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere