Google lancerer nyt våben mod annoncesvindlere

Google åbner nu for pay per action-reklamer, som kan forhindre konkurrenter i at tilføre hinanden store annonceudgifter ved bare at klikke løs på modpartens annoncer.

Computerworld News Service Googles giver nu annoncører mulighed for at bruge pay per action-systemet. På den måde betaler annoncørerne først, når en person klikker på en annonce og efterfølgende gennemfører en bestemt handling.

Det kan eksempelvis være at afgive en ordre, at tilmelde sig et nyhedsbrev eller registrere sig på en hjemmeside.

Opruster mod svindel

På den måde er pay per action-reklamer mindre sårbare overfor svindel end pay per click-reklamer, der er udsat for svindel i sådan en grad, at nogle mener, det kan underminere hele annoncemarkedet.

I de sædvanlige pay per click-kampagner betaler annoncørerne, lige så snart der bliver klikket på annoncen og i pay per impression-kampagner betaler annoncørerne når annoncen bliver vist på skærmen.

Svindlen består i, at konkurrenter klikker løs på hinandens annoncer for at øge modpartens annonceudgifter. Eller at en udgiver kan klikke på pay per click-annoncer på sine egne hjemmesider for at tjene flere penge.

Visse undersøgelser viser, at op mod 20 procent af alle klik er svindel.

Oversat af Christian Carlsen




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
BI Excellence Day 2025

Kom og få indsigt i, hvordan du kan arbejde målrettet og struktureret med BI, så din virksomhed bliver i stand til at tage hurtige og datadrevne beslutninger, der understøtter din virksomheds strategi. Netværk og del erfaringer med ligesindede og mød eksperter, der kan give viden om de nyeste tendenser, og hvordan du gør brug af disse uden at gå på kompromis med compliance.

30. april 2025 | Læs mere


Cyber Briefing: Geopolitik og cloud

Private vs. public cloud - hybride løsninger der sikrer kritiske data. Overvejer din organisation at vende de amerikanske cloud-giganter i ryggen set i lyset af den geopolitiske situation? Vi dykker ned i en dugfrisk rapport og diskuterer mulighederne for en "Plan B".

05. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

06. maj 2025 | Læs mere