Computerworld News Service: Har man en telefon med internetadgang i lommen, kan man gå ind på mobile.msn.com og herigennem få adgang til Microsofts kendte tjenester som blandt andet Hotmail og Messenger.
I starten kun i USA, men i løbet af året forventer Microsoft at introducere det nye MSN i andre lande.
Du har også mulighed for at læse sportsnyheder fra Fox Sports, se vejrudsigten og generelt surfe på internettet. Og med Windows Live Local bliver mobiltelefonen hurtigt omdannet til en vejviser.
Alt i alt er den mobile MSN designet til at give samme muligheder, som hvis man sidder ved en pc.
Europa fremme i skoene
Mobilbrugere kan forvente en bedre visning af siderne end hidtil. MSN finder nemlig automatisk frem til brugerens telefon og tilpasser siden derefter.
Microsoft håber at indgå aftaler med teleudbydere om at integrere MSN i deres egne portaler.
I modsætning til deres amerikanske konkurrenter har europæiske operatører været mere fremme i skoene med at samarbejde med stærke brands som Google og Yahoo.
Amerikanske operatører foretrækker ofte at tilbyde web-tjenester under deres eget mærke.
En guldgrube
Hvis teleudbyderne indgår samarbejde med MSN Mobile, har selskaberne mulighed for at vise reklamer til mobile netbrugere.
Til formålet anvendes særlig markedsføringsteknologi til mobiltelefoner, der er udviklet af Microsofts nyeste erhvervelse, firmaet ScreenTonic.
Microsoft ligger i skarp konkurrence med blandt andre store spillere som Google og Yahoo om at levere reklame til mobilbrugere.
Det skyldes, at deres antal overstiger antallet af pc-brugere verden over. Så for virksomhederne er der gode indtjeningsmuligheder i at levere markedsføring til mobiler.
Oversat af Pola Rojan