Computerworld News Service: EMC bliver den seneste af flere store teknologileverandører, der indgår partnerskaber med en indisk outsourcer for at tilbyde service til kunder verden over.
Partnerskaberne udnytter de lave omkostninger, der er forbundet med tilbyde service fra Indien, såvel som den store kundebase med indiske oursourcere.
EMC’s partnerskab med Wipro er virksomhedens første partnerskab med en indisk oursourcingvirksomhed.
Som en del af aftalen vil virksomhederne markedsføre deres produkter sammen, og Wipro vil tilbyde kunderne forsalg, levering og udviklingsservice.
Sanjay Mirchandani, EMC’s direktør for emerging markets and international development, fortæller, at det er et spil om teknologi.
Udover USA og Europa vil virksomhederne fokusere på de voksende indiske og mellemøstlige markeder, hvor EMC ser store muligheder for sine produkter, og hvor begge virksomheder allerede foretager betydelige investeringer, fortæller Sanjay Mirchandani.
EMC har sin egen serviceorganisation, og ifølge Sanjay Mirchandani arbejder Wipro og EMC på muligheder for at undgå konkurrence mellem deres respektive servicedivisoner.
Oversat af Mille Bindslev