Fokus på produktudvikling og international markedsføring bærer frugt for softwarehuset Omada, der sælger Identity Management-løsninger til store kunder verden over.
Bruttofortjenesten er steget fra 24 til 37 millioner, og resultatet før skat er ligeledes røget kraftigt i vejret fra ni til 16 millioner kroner.
"Senest har vi vundet en kontrakt, hvor vores løsning skal holde styr på 300.000 brugere verden over i en koncern, der arbejder i automobilbranchen," fortæller Morten Boel Sigurdsson, administrerende direktør, Omada.
Microsoft anbefaler
Omadas Identity Management-løsning er i dag så gennemtestet, at verdens største softwareproducent Microsoft ligefrem anbefaler Omada som en potentiel leverandør af den slags løsninger.
"At opleve at blive en af de virksomheder, som Microsoft peger på, når det drejer sig om brugerkontrol, det er en milepæl for os," siger Morten Boel.
Identity Management hedder på dansk rollebaseret brugerstyring og handler i al sin enkelthed om, at forskellige brugere har forskellige roller i en virksomhed og derfor skal have adgang på forskellige niveauer i virksomhedens forskellige it-systemer.
Dokumentationen i orden
Revisionen kan godt finde på at stille spørgsmål om en virksomhed har styr på medarbejdernes adgang til it-systemerne.
Her kan Omadas kunder straks fremlægge al den dokumentation, som en revisor kan ønske sig.
De væsentligste konkurrenter på området Identity Management er Oracle, Sun og Novell.
"For nylig vandt vi en kontrakt, hvor to mand havde siddet i to et halvt år og lavet en kravspecifikation på 500 sider. Det giver selvtillid, at de så vælger os," siger Morten Boel.
Han tilføjer, at Omada siden nytår ikke har tabt én af de ordrer, virksomheden har budt på.
Først udvikle så fortælle
Han tror, at firmaets succes hænger sammen med den måde, vi arbejder på her i landet.
"Vi har en rådgiver fra MIT, og han siger, "at i Danmark udvikler i tingene først og fortæller verden om det bagefter, mens det i USA ofte er omvendt." Derfor er de danske løsninger robuste og kan stå distancen i konkurrencen med store leverandører som Oracle og Sun," lyder det fra Omada-chefen.
Han betegner status quo som, at der "bare er fuld skrue på" og tøver ikke med at love, at "også i år vokser omsætningen og resultatet før skat med mindst 60 procent."
I Danmark sælger Omada direkte, mens salget i resten af verden sker gennem partnere.
Indtil videre har Omada åbnet kontor i England og i Silicon Valley i Californien og er ved at åbne i Tyskland.