Computerworld News Service: En række bloggere i branchen skrev torsdag, at Dell ville trække sig ud af markedet for lcd-skærme allerede i denne måned. De citerer en historie fra den taiwanesiske avis Economic Daily. Ifølge avisen vil det give Dell mulighed for at fokusere på de mere profitable computere.
I går oplyste Dell, at virksomheden ændrer sin produktlinje på tv-siden, men virksomheden vil fortsat sælge fjernsyn under 37 tommer, der er Dell-mærket.
"Vi vil snart tilbyde et bredere sortiment af fjernsyn fra ledende producenter," udtaler talskvinde i Dell Rachel Lyon.
Første skridt i den plan var i februar, hvor Dell tilføjede Sony-fjernsyn i størrelsen mellem 40 og 46 tommer. Derudover sælger Dell tv fra producenter som Panasonic, Pioneer, Samsung og Viewsonic.
"Der er intet forandret siden vores beslutning i februar," siger Rachel Lyon
Dell strammer op
Udbuddet af fjernsyn bliver dermed noget nær det eneste, som ikke vil forandre sig hos Dell i de kommende måneder.
Virksomheden er midt i en gennemgribende reorganisering for at kunne generobre tabte markedsandele og give en bedre intjening. Det betyder blandt andet, at 10 procent af virksomhedens godt 88.000 medarbejdere får en fyreseddel.
Samtidig skrotter Dell sin gamle forretningsmodel, hvor virksomheden udelukkende fokuserede på direkte salg.
Virksomheden har indgået en aftale med den amerikanske supermarkedsgigant Wal-Mart om at sælge Dell-computere.
Oversat af Christian Carlsen