Computerworld News Service: Den tredje version af IT Infrastructure Library ligger nu klar efter godt tre års arbejde.
"Best practice guiden følger en struktur, der er servicedrevet og livscyklus-orienteret. Den indeholder flere beskrivende guider," siger Sharon Taylor, der er chef-arkitekten bag den tredje version af ITIL.
Virksomheder som JPMorgan, Chase, Toyota, Financial Servcices og Brigham Young University har med succes anvendt tidligere versioner af guiden.
Overskrifterne for de nye tekster i den tredje version af ITIL er Service Strategy, Service Design, Service Transistion, Service Operation og Continual Service Improvement.
Konsulent-virksomheder som Pink Elephant har annonceret, at de tilbyder undervisningsprogrammer, der passer til den nye version af ITIL
"ITIL V3 handler om, hvordan it-organisationer leverer interne serviceydelser og om de processer, der understøtter succesfuld afvikling af it-serviceydelser," siger Sharon Taylor.
Forlaget, The Stationary Office i London, oplyser, at bøgerne også vil blive udgivet i en elektronisk version.
Oversat af Christian Carlsen