Den amerikanske medievirksomhed CBS har for godt halvanden milliard kroner købt Last.fm.
Det gør det til den største engelske handel med en web 2.0-virksomhed nogensinde.
Last.fm er en kombination af en social netværkstjeneste og en intelligent netradio, der kun spiller musik, som lytteren kan lide.
For CBS er købet en del af kampen om de unge seere.
"Deres brugerdemografi spiller perfekt med CBS's mål om at tiltrække yngre seere og lyttere over alt i vores virksomhed," siger direktør Leslie Moonves, der ser gode vækstmuligheder i den engelske tjeneste.
Det siger han til den engelske avis The Guardian.
Mange danske brugere
Siden lanceringen i 2002 er tjenesten blevet en solid succes, og den har i dag mere end 20 millioner brugere fordelt i cirka 200 forskellige lande. Danmark tegner sig for godt 4.000 medlemmer.
Med købet lægger CBS sig i kølvandet på andre virksomheder, der har købt heftigt ind på markedet for sociale netværkstjenester, som eksempelvis Googles køb og YouTube og News Corporations opkøb af MySpace.
Ifølge direktøren for CBS' interaktive afdeling, Quincy Smith, har virksomheden haft kig på flere andre web 2.0-selskaber som base for selskabets investeringer på internettet.
Fremtiden er sikret
Det tre mand store hold bag Last.fm hæfter sig ved, at de med salget har sikret fremtiden for deres virksomhed.
"Vi kan gøre alle de ting, som vi kun kunne drømme om tidligere. Vi har en masse planer i støbeskeen, som vi nu kan gøre noget ved, og så har vi fået en stærk partner ved vores side," Martin Stiksel, der er en af tjenestens grundlæggere, til The Guardian.
De håber, at de kan bruge den nye partner til at forhandle bedre aftaler med pladeselskaberne og lavere priser for at streame netmusik.